Nettstedet ditt er et av de viktigste markedsføringsverktøyet du har

Nettstedet ditt er et av de viktigste markedsføringsverktøy for virksomheten din. Den tjener som et speilbilde av en fysisk virksomhet for internettbrukerne. Tenk på det: Når du vil lære mer om et selskap, vender du vanligvis til Google og søker og til slutt havner på deres nettside. Det samme gjelder for produktene og tjenestene du leter etter.

Hjelp dine brukere med engasjerende innhold

Som et webdesign- og markedsføringsfirma, når noen søker etter Xpressprint, vil de vanligvis lande på vår nettside som hovedkilde for å lære om våre tjenester og vårt arbeid.

Nå, for ethvert selskap som tilbyr tjenester, vil brukerne uunngåelig vende seg til tidligere klienter og case-studier av et nettsted. Så mye informasjon er oppnådd av brukere som leser på et nettsted: hvilke brukere som ser og leser, formidler oppfatningen av firmaet eller merket i brukerens beslutningsprosess. Ifølge Statista forventes over 2 milliarder mennesker å kjøpe varer og tjenester på nettet innen 2019. Derfor er det viktig at du har det beste innholdet på nettstedet ditt, slik at nettstedet ditt fungerer som ditt viktigste markedsføringsverktøy.

Det er selvsagt viktig at på hovedside er skrevet på en engasjerende måte, men virksomheter som blogger&/skriver artikler regelmessig har vanligvis 67% flere potensielle kunder enn de som ikke gjør det. Publisering av et blogginnlegg eller artikkel minst 4 ganger i uken kan føre til økt trafikk på nettstedet, kan bygge nettsideautoritet og kan gjøre det mulig for leserne å engasjere seg i virksomheten din ved å legge igjen kommentarer, samt dele verdifullt innhold med andre brukere via sosiale medier.

 

Koble til med dine brukere – på hvilken som helst enhet

Hvis nettstedet ditt ble bygget riktig, er nettstedet ditt mobil-tilpasset. Du lurer kanskje på hvorfor dette er en av grunnene til at et nettsted er det viktigste markedsføringsverktøyet. Vel, etter hvert som flere og flere brukere surfer på nettet på smarttelefoner (mer enn desktop bruk nå, ifølge Google), er det viktig å ikke gå glipp av muligheter for nye kundeemner ved ikke å ha en responsiv (mobiltilpasset) nettside. Enda bedre, et fullt optimalisert mobil-responsivt nettsted vil bli belønnet av Google, og dermed vil nettstedet ditt rangere høyere i søkemotorer. (Den omvendte er også sant: Google har annonsert at de vil straffe nettsteder som ikke oppfyller deres AMP-standarder.) Høyere rangering betyr selvsagt høyere synlighet for nettstedet ditt og flere muligheter for vekst.

Mobile responsive nettsider er viktig for e-postmarkedsføring også. Hvis du bruker e-postmarkedsføring som en del av din innkommende markedsføring for å skape forbindelser med kundene dine, er det endelige målet å få dem til å klikke på linkene dine. 74% av smarttelefoneiere bruker enhetene sine til å sjekke e-posten deres, og mobilen utgjør nå hovedparten av e-posten på 51%. Men hvis nettstedet ditt ikke er responsivt, vil disse klikkene ikke føre til noen konverteringer, og du lar dine potensielle kunder ha en dårlig smak i munnen.

 

Å ha en intelligent nettside

Et nettsted som genererer innhold basert på sine besøkende, anses som et intelligent nettsted. Systemer som HubSpot og Act-On kan gi bedriftseiere, webmastere og markedsførere store mengder innsikt i deres besøkendes oppførsel og behov. Dette lar deg vite hvilke typer innhold besøkende er mest interessert i å se og lese, og hjelper deg med å fortsette å lage innhold som virkelig oppfyller dine brukeres behov.

Avhengig av besøkerens oppførsel kan innholdet på nettsiden endres eller forbedres. Jo mer et nettsted er tilpasset en besøkendes behov, desto mer er sjansene at de til slutt blir «fans» og til og med en klient.

En enkel måte å starte en besøkendes personlige reise på er å bruke blogger. For eksempel, hvis en blogg handler om webutvikling, må du sørge for at du viser en tilsvarende utviklings eBok som en gratis eBok, for å tilby mer engasjement med nettstedet lesere og la besøkende vite mer om hva bedriften gjør. Å tilpasse innholdet avhengig av kundens reise, vil gi dem mulighet til å lære mer om virksomheten din og begynne å utvikle et tillitsbasert forhold til deg.

 

Så der har du det – nettstedet ditt er din viktigste markedsaktivitet, ikke bare fordi den fungerer som en selger og en merkevareambassadør, men fordi du kan bruke nettstedet ditt til å koble deg til dine potensielle kunder, enten det er gjennom å engasjere innhold, mobil -responsiv layout, eller intelligent analyse og tilpassing. Hvis nettstedet ditt ikke rammer alle disse målene akkurat nå, er det greit. Men hvis du legger til disse målene i din overordnede markedsstrategi og jobber med å utføre dem, er vi sikre på at bedriften din vil fortsette å vokse.

 

Andre innlegg